عوامل بارداری سالم

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مشاوره مامایی آنلاین لیلا علی آبادی قرار است در این مقاله به شما کمک کند تا یک بارداری سالم را تجربه  کنید.یک باردارای سالم به عوامل زیادی بستگی دارد.عواملی همچون تغذیه فعالیت بدنی شما و حتی از لحاظ سلامت روحی و روانی و عوامل دیگر بستگی دارد.ما سعی داریم که به تعدادی از این موارد را برای شما توضیح میدهیم.

مراقبت های بهداشتی در طول بارداری مراقبت های دوران بارداری نامیده می شود. دریافت مراقبت های دوران بارداری می تواند به شما کمک کند تا کودک سالم تری داشته باشید. همچنین خطر تولد زود هنگام نوزاد را کاهش می دهد که می تواند منجر به مشکلات سلامتی برای کودک شما شود.

در طول مراقبت های دوران بارداری، مشاوره مامایی می تواند هر گونه مشکل سلامتی را که ممکن است پیش بیاید، پیدا کند. ماما یک متخصص بهداشت است که مراقبت های بهداشتی را در دوران بارداری ارائه می دهد و به افراد باردار در هنگام زایمان کمک می کند تا یک بارداری سالم را تجربه کنند. معاینات دوران بارداری را به طور منظم انجام دهید.

عوامل بارداری سالم
مشاوره مامایی آنلاین و بارداری سالم

به محض اینکه متوجه شدید باردار هستید و یا اگر فکر می کنید ممکن است باردار باشید، برنامه ریزی کنید. در دوران بارداری به معاینات زیادی با مشاوره مامایی نیاز خواهید داشت. هیچ یک از این ویزیتها را از دست ندهید همه آنها مهم هستند.

حتما تمام آزمایشات پزشکی را که پزشک یا ماما توصیه می کند انجام دهید. درمان زودهنگام می تواند بسیاری از مشکلات را درمان کرده و از سایر مشکلات جلوگیری کند. برای داشتن بارداری سالم اقدامات لازم را انجام دهید.پیشنهاد ما این است که حتما در روز زایمان از یک ماما همراه با تجربه استفاده کنید.

برای حفظ سلامت خود و کودکتان، مهم است که:

1-سیگار نکشید و الکل ننوشید

2-سالم غذا بخورید و اسید فولیک کافی دریافت کنید

3-از نظر بدنی فعال بمانید

نکات بیشتری برای بارداری سالم

اگر به تازگی متوجه شده اید که باردار هستید، بدانید که چه کاری باید انجام دهید. نکات عوامل بارداری سالم را برای سالم ماندن و ایمن ماندن در دوران بارداری بررسی کنید. موضوعات مورد بحث از در هر مشاوره مامایی آنلاین را نهایت استفاده را ببرید.

بارداری سالم
مشاوره مامایی آنلاین و بارداری سالم

با مشاوره مامایی در مورد موارد زیر صحبت کنید:

1-سابقه سلامت شخصی و خانوادگی شما، از جمله هرگونه مشکل مزمن (طولانی مدت) یا جراحی که داشته اید

2-هنگامی که برای مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید نیاز به مراقبت های پزشکی دارید . مانند فشار خون بالا، سرگیجه، تورم، درد، خونریزی یا انقباضات

3-چه زمانی و کجا برای مراقبت های اورژانسی در دوران بارداری خود مراجعه کنید

4-هر گونه داروی بدون نسخه و نسخه ای که مصرف می کنید و همچنین ویتامین ها، مکمل ها و گیاهان دارویی

5-افزایش وزن سالم در دوران بارداری

6-سوالاتی که در مورد بارداری، زایمان و شیردهی دارید

7-نحوه دریافت کمک برای خرید غذا در صورت نیاز . از جمله نحوه دریافت کمک از برنامه ای به نام WIC (زنان، نوزادان و کودکان)

8-هر چیزی که شما را آزار می دهد یا نگران می کند

اگر در دوران بارداری نگران سلامتی خود هستید، حتما با مشاور خود در تماس باشید. درباره عوارض بارداری و زمان تماس با مشاوره مامایی آنلاین بیشتر بیاموزید .

سعی کنید برای  زایمان خود برنامه ریزی و وقت بزارید.از مشاوره مامایی خودتان بخواهید که برای شما یه بزنامه ریزی دقیقی انجام بدهد تا بتوانید یه بارداری و زایمان آسان را تجربه کنید.حتما برنامه ریزی برای زایمان تهیه کنید.

یک برنامه زایمان توصیف می کند که شما می خواهید در طول زایمان و بعد از تولد نوزادتان چه اتفاقی بیفتد. می تواند شامل موارد زیر باشد:

1-جایی که می خواهید زایمان کنید . به عنوان مثال، در یک بیمارستان یا مرکز زایمان

2-چه کسی را می خواهید برای حمایت (مانند شریک زندگی، عضو خانواده یا دوست نزدیکتان) قبل، حین و بعد از زایمان همراهتان باشد.

3-چگونه می خواهید درد هنگام زایمان را مدیریت کنید

4-چه کسی می خواهید در تصمیم گیری های پزشکی مهم در طول زایمان به شما کمک کند

5- شما برای شیر دادن پس از تولد نوزادتان

6-با مشاوره مامایی آنلاین خود در مورد افسردگی صحبت کنید. بسیاری از افراد در دوران بارداری و بعد از آن دچار افسردگی می شوند. با مشاوره خود در مورد خطر ابتلا به افسردگی و اینکه آیا برای پیشگیری از آن به مشاوره نیاز دارید صحبت کنید.

7-آزمایش های پزشکی. آزمایشات پزشکی مهم را دریافت کنید. در طول بارداری، پزشک یا ماما آزمایش‌های پزشکی را توصیه می‌کند که همه افراد به عنوان بخشی از مراقبت‌های معمول دوران بارداری به آن نیاز دارند. شما باید چندین آزمایش را بیش از یک بار انجام دهید.

پیشمهاد میشود که مقاله علائم بارداری بعد از چند روز ظاهر میشود؟  خوانده شود.

مشاوره مامایی آنلاین و بارداری سالم
مشاوره مامایی آنلاین و بارداری سالم

این آزمایشات به پزشک یا ماما اطلاعات مهمی در مورد شما و نوزادتان می دهد. آزمایش‌ها خون یا ادرار شما را برای موارد زیر بررسی می‌کنند:

فاکتور Rh (پروتئینی که برخی افراد در خون خود دارند) این پیوند برای health.gov خارجی است.

هپاتیت B [PDF – 859 KB]این پیوند برای health.gov خارجی است.

عفونت دستگاه ادراری (UTI) این پیوند خارجی به health.gov است.

سیفلیس این پیوند برای health.gov خارجی است.

HIV این پیوند برای health.gov خارجی است.

علائم عفونت سرخجه در گذشته (سرخک آلمانی) این پیوند خارجی به health.gov است.

گروه B strep این پیوند خارجی به health.gov است.

اگر کمتر از 25 سال سن دارید یا عوامل خطر خاصی دارید، پزشک یا ماما ممکن است سایر بیماری های مقاربتی (STD) را نیز بررسی کند. درباره بیماری های مقاربتی در دوران بارداری بیشتر بیاموزید این پیوند خارجی به health.gov است.

مشاوره مامایی شما همچنین فشار خون شما را به طور منظم در دوران بارداری چک می کند. آنها ممکن است توصیه کنند که فشار خون خود را در خانه با استفاده از مانیتوری که می توانید از داروخانه خریداری کنید، بررسی کنید. فشار خون بالا در دوران بارداری می تواند نشانه ای از پره اکلامپسی باشد، یک مشکل سلامتی که برخی از افراد باردار به آن مبتلا می شوند. در مورد پیشگیری از پره اکلامپسی بیشتر بدانید.

در مورد سابقه خانوادگی خود صحبت کنید.

سابقه سلامت شخصی و خانوادگی خود را با پزشک یا ماما در میان بگذارید. این به شما و پزشک یا ماما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که آیا به آزمایش های دیگری مانند آزمایش ژنتیک نیاز دارید یا خیر. درباره آزمایش ژنتیکی بیشتر بیاموزید این پیوند برای health.gov خارجی است.

تست دیابت

آزمایش دیابت بارداری بدهید.

همه افراد باردار باید بین هفته های 24 تا 28 بارداری آزمایش دیابت بارداری بدهند. دیابت حاملگی نوعی دیابت است که برخی از آن ها افراد در دوران بارداری رشد می کنند.

افراد باردار در معرض خطر بالای دیابت نوع 2 ممکن است نیاز به آزمایش زودتر از افراد در معرض خطر عادی داشته باشند. در مورد خطر ابتلا به دیابت نوع 2 اطلاعاتی کسب کنید این پیوند برای health.gov.

در مورد دیابت بارداری چه چیزهایی باید بدانم؟

دیابت بارداری می تواند منجر به مشکلات سلامتی برای مادران و نوزادان شود . هم در دوران بارداری و هم بعد از آن. مهم است که آزمایش بدهید تا شما و مشاوره مامایی آنلاین بتوانید اقدامات لازم را برای محافظت از شما و کودکتان انجام دهید.

اگرشما علائم زیر را دارید:

اضافه وزن دارند یا چاقی دارند

سابقه خانوادگی دیابت داشته باشید

بالای 25 سال سن دارند

در دوران بارداری قبلی دیابت بارداری داشت

بچه ای با وزن بیش از 9 پوند داشته باشید

اگر مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) هستید

سعی کنید با مشاوره مامایی آنلاین خوتان در تماس باشید تا مراحل درمان را برای شما شروع کند و آزمایشات لازم را برای شما بنویسید

شما می توانید با تغذیه سالم و فعال ماندن در دوران بارداری، خطر ابتلا به دیابت بارداری  و موارد دیگر را  هم کاهش دهید.توصیه ما به تمام مارداران عزیز در هنگام بارداری این است که حتما زیر نظر مشاوره خودتان فعالیت کنید.فعالیت شما باعث میشود که به ور از موارد بالا که گفته ایم بتوانید یک زایمان آسان و راحتی را تجربه کنید.

عوامل بارداری سالم به عوامل زیادی بستگی دارد تا بتوان یک بارداری سالم را تجربه کرد.سعی شده در این مقاله به بیشتر موارد اشاره شده است.

به‌نظرتون این مطلب چطور بود؟
+1
0
+1
1
+1
0

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لیلا علی‌آبادی

مشاوره مامایی

لیلا علی ابادی عضو انجمن علمی مامایی ایران٬ عضو نظام پزشکی ایران با شماره نظام پزشکی:م-۶۶۴۳۸ ٬ کارشناس مامایی و ماماهمراه٬ دارای مدرک زایمان فیزیولوژیک در حوزه ورزش بارداری و یوگای بارداری و زایمان مشاوره تغذیه برای بارداری سریع و اموزش تغذیه در بارداری دوره های آمادگی برای زایمان و مشاوره های زناشویی و رابطه جنسی فعالیت دارند.

 

مزایای ویزیت آنلاین:

ورود به سایت
نام کاربری / ایمیل / شماره موبایل خود را وارد کنید
بازیابی کلمه عبور
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
ورود به سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ثبت نام در سایت
شماره موبایل / ایمیل را تایید و اطلاعات را تکمیل کنید
ثبت نام در سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر