همه چیز درباره مشکلات شایع دوران بارداری 

آنچه در این مقاله می‌خوانید

یکی از موارد مهمی که در مشاوره با ماما انلاین درباره آن با مادر صحبت می‌شود مشکلات شایع دوران بارداری است. این مشکلات ممکن است در زمان بارداری برای هر مادری رخ دهد اما مادر می‌تواند با انجام مشاوره با ماما انلاین از عوارض و استرس های مرتبط با این مشکلات جلوگیری کند. توجه داشته باشید که این مشکلات تنها برای مادر نیست و می‌تواند جنین را هم تحت تاثیر قرار دهد. 

برخی مادران در طول دوران بارداری دچار مشکل در سلامتی خود می‌شوند درحالیکه برخی دیگر قبل از بارداری شدن مبتلا به بیماری بوده و عوارض این بیماری در دوران بارداری افزایش می‌یابد. اما مسأله ای که حائز اهمیت است این دو مورد می‌باشد:

  • ابتدا باید قبل از اقدام برای باردار شدن در صورت داشتن بیماری آن را درمان کنید یا در صورت داشتن زمینه یک بیماری از ابتلا به آن جلوگیری کنید. 
  • در صورت درگیری شما با یک بیماری در طول دوران بارداری هرگز آنرا نادیده نگیرید و فورا نسبت به درمان آن اقدام کنید تا از هر گونه خطر احتمالی جلوگیری کنید. 
مشاوره با ماما انلاین
مشاوره با ماما انلاین

مشاوره مامایی برای مشکلات قبل از فرزند آوری

بسیار مهم است که درباره مشکلات و بیماری هایی که در گذشته داشته اید و یا در حال حاضر با آنها درگیر هستید در مشاوره با ماما انلاین با مامای خود گفتگو کنید. اما چرا این کار لازم است؟ درصورتیکه درگیر یک بیماری باشید ممکن است مامای شما قصد داشته باشد باتوجه به شرایط شما نحوه مدیریت این مشکل سلامتی را تغییر دهد.

برای مثال ممکن است شما برای درمان مریضی خود دارویی مصرف کنید که مصرف آن در طول بارداری مضر باشد بنابراین حتما در مشاوره با ماما انلاین باید این مسأله را مطرح کنید. توجه داشته باشید که سر خود کاری را انجام ندهید، مثلا هرگز نسبت به قطع دارویی که مصرف می‌کنید اقدام نکنید چراکه میتواند مضرتر از خطرات ناشی از مصرف آن باشد. 

برخی از مادران چندمین بارداری خود را تجربه می‌کنند. با این حال نباید تصور کنند که به دلیل یک بار تجربه این کار در دفعات بعد دچار مشکلی نخواهند شد. 

مشکلات رایج در طول حاملگی که باید در مشاوره با ماما انلاین مطرح کنید

دقت داشته باشید که این مشکلات شایع می‌باشد اما ممکن است شما هرگز به آنها مبتلا نشوید. در صورتی که به هریک از بیماری های زیر در طول حاملگی مبتلا شدید حتما در مشاوره با ماما انلاین آنرا بیان کنید. 

آنمی

آنمی به معنای کم خونی یا کمبود تعداد گلبول های قرمز سالم کمتر از میزان طبیعی آن می‌باشد. تشخیص علت زمینه ای آنمی میتواند به بازیابی تعداد گلبول های قرمز سالم کمک کند. مادران مبتلا به این بیماری ممکن است احساس ضعف و خستگی کنند. یکی از راه های بهبود آنمی مصرف مکمل های آهن و اسید فولیک می‌باشد. در مشاوره با ماما انلاین درباره سطح آهن خون شما و همچنین درباره وجود یا عدم وجود آنمی در گردش خون شما بیشتر صحبت خواهد شد. 

عفونت مجاری ادراری 

عفونت مجاری ادراری یا UTI یک نوع عفونت باکتریایی در مجرای ادرار است. با داشتن علائم زیر ممکن است دچار این مریضی شده باشید:

  • درد یا سوزش هنگام استحمام
  • تب، خستگی یا لرزش
  • تمایل به استفاده مکرر از حمام
  • احساس فشار در قسمت پایین شکم
  • ادراری که بوی بد میدهد یا رنگ آن تیره یا قرمز به نظر می‌رسد
  • حالت تهوع یا کمر درد

اگر احساس کردید که به عفونت ادراری مبتلا هستید حتما در مشاوره با ماما انلاین آنرا مطرح کنید. مامای شما راه فهمیدن قطعی ابتلا به عفونت را به شما خواهد گفت. درصورت ابتلا به این بیماری یکی از راه های درمانی، مصرف آنتی بیوتیک برای از بین بردن عفونت است. پیشنهاد میکنیم هرگز بدون دستور پزشک این دارو را استفاده نکنید. در مشاوره با ماما انلاین نحوه مصرف داروها برای شما توضیح داده خواهد شد. 

بیماری های سلامت روان

برخی از زنان در دوران حاملگی یا پس از آن ممکن است دچار مشکلات روحی مانند افسردگی شوند. بعضی از علامت های افسردگی عبارتند از: 

  • خلق و خوی تند یا غمگین
  • از دست دادن علاقه نسبت به فعالیت های سرگرم کننده
  • تغییر در اشتها، خواب و کاهش سطح انرژی 
  • مشکل در تمرکز و تصمیم گیری
  • احساس بی ارزشی و گناه
  • ایجاد افکاری مانند ناامیدی از زندگی
مشاوره با ماما انلاین
مشاوره با ماما انلاین

در صورتی که تعدادی از این نشانه ها را با هم داشتید و بیش از یک یا دو هفته درگیر آنها بودید به احتمال زیاد دچار افسردگی شده اید. اگر حالت افسردگی در دوران بارداری ادامه داشته باشد، می‌تواند مراقبت از فرزند را در آینده برای مادر دشوار کند. در مشاوره با ماما انلاین راه های مقابله با افسردگی را فرا خواهید گرفت. دریافت درمان هم برای مادر و هم برای نوزاد اهمیت زیادی دارد. اگر سابقه افسردگی دارید حتما در مشاوره مامایی آنرا با ماما در میان بگذارید تا بتوانید راحتتر آنرا مدیریت کنید. 

فشار خون

فشار خون بالا و مزمن کنترل نشده قبل و در طول زمان بارداری، زن باردار و نوزادش را در معرض مشکلات جدی قرار میدهد. یکی از این مشکلات که بسیار خطرناک است پره اکلامپسی می‌باشد. پره اکلامپسی به معنای جدا شدن جفت از دیواره رحم است که ممکن است خطرات جدی داشته باشد. افراد مبتلا به این بیماری ممکن است با پیامدهایی مانند زایمان زودرس، به دنیا آوردن نوزاد کوچک و حتی مرگ نوزاد مواجه شوند. درصورت داشتن فشار خون بالا ذکر آن حین مشاوره آنلاین مامایی بسیار مهم است. 

دیابت دوران بارداری

شاید این مریضی را زیاد شنیده باشید. این بیماری انواع مختلفی دارد که میتوانید با یک مدیریت و سبک زندگی درست از عوارض ناشی از آن جلوگیری کرده و یک بارداری و زایمان سالم را تجربه کنید. در مشاوره مامایی اطلاعات بیشتری درباره این بیماری دریافت میکنید.

عفونت ها

آخرین بیماری مشکلات شایع دوران بارداری که درباره آن صحبت خواهیم کرد عفونت ها هستند. در طول بارداری فرزند شما از بسیاری از بیماری های گوناگون که در محیط وجود دارد محافظت میشود، اما برخی از عفونت ها ممکن است برای شما و فرزندتان خطر آفرین باشد. با انجام اقداماتی ساده میتوانید به راحتی از ابتلا به برخی عفونت ها جلوگیری کنید. مانند شست و شوی دست ها و اجتناب از خوردن برخی غذاها. البته عفونت ها همیشه خودشان را بروز نمی‌دهند، پی حتما با مراقب یا مامای خود در مشاوره مامایی آنلاین درباره انواع عفونت ها گفتگو کنید. 

اگر دوست داری در دوران بارداری مشکلات کم تری داشته باشی و یک زایمان آسان داشته باشی میتونی با یک مشاوره مامایی آنلاین خوب و بدون دردسر و بدون حضور در مطب و نسخه نویسی الکترونیکی را تجربه کنی پس ویزیت آنلاین مامایی کلیک کن تا یه نوبت رو رزو کنی.

مشاوره مامایی لیلا علی آبادی خدماتی همچون تنبلی تخمدان و زایمان آسان و روابط زناشویی و تعیین جنسیت هم ارائه میدهد که برای درمان هر کدام دارای روشهایی خاص و منحصر به فردی هستن که بتوانیم تا بدون حضور شما در مطب بهترین درمان را برای شما در نظر داشته باشیم.

به‌نظرتون این مطلب چطور بود؟
+1
16
+1
1
+1
0

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لیلا علی‌آبادی

مشاوره مامایی

لیلا علی ابادی عضو انجمن علمی مامایی ایران٬ عضو نظام پزشکی ایران با شماره نظام پزشکی:م-۶۶۴۳۸ ٬ کارشناس مامایی و ماماهمراه٬ دارای مدرک زایمان فیزیولوژیک در حوزه ورزش بارداری و یوگای بارداری و زایمان مشاوره تغذیه برای بارداری سریع و اموزش تغذیه در بارداری دوره های آمادگی برای زایمان و مشاوره های زناشویی و رابطه جنسی فعالیت دارند.

 

مزایای ویزیت آنلاین:

ورود به سایت
نام کاربری / ایمیل / شماره موبایل خود را وارد کنید
بازیابی کلمه عبور
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
ورود به سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ثبت نام در سایت
شماره موبایل / ایمیل را تایید و اطلاعات را تکمیل کنید
ثبت نام در سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر