مشاوره رابطه زناشویی در دوران بارداری

آنچه در این مقاله می‌خوانید

رابطه جنسی زوجین در دوران بارداری یکی از مهم ترین رابطه زناشویی به حساب می آید.روابطی که خیلی از موارد بستگی دارد.مشاوره رابطه زناشویی میتواند به شما برای برقراری رابطه جنسی در زمان بارداری کمک کند.مشاوره رابطه زناشویی در دوران بارداری یکی از کمکهایی است که شما می توانید ار مشاوره خودتان مشاوره بگیری.

مشاوره مامایی ویزیت آنلاین مامایی دکتر مامایی
مشاوره مامایی ویزیت آنلاین مامایی دکتر مامایی

اضافه شدن فرزند میتواند یک رویداد یا اتفاق بزرگی و تغییر دهنده زندگی برای پدر مادرها است. این اتفاق باعث میشود که شادی و رضایت دروالدین به وجود بیاید. با این حال، این امر با تغییرات و چالش های زیادی در زندگی زوجین همراه است. گاهی اوقات، این چالش ها می تواند منجر به اختلال در رابطه زناشویی آنها شود.

این مقاله به اختصار عوامل مختلفی را که می توانند در تغییر رضایت از رابطه جنسی نقش داشته باشند، را بیان می کند. این مقاله به والدین کمک می‌کند تا پویایی مشاوره رابطه زناشویی را در این مرحله حیاتی از زندگی درک کنند و راه‌های مختلفی برای تقویت آن کشف کنند.البته در کنار این مقاله میتوانید برای مشکلات روابط جنسی از مشاوره رابطه زناشویی لیلا علی آبادی هم استفاده کنید.

مشاوره رابطه زناشویی در دوران بارداری
مشاوره رابطه زناشویی در دوران بارداری

بارداری زمانی است برای تغییر قابل توجهی در بدن، ذهن، رابطه و هویت شخصی. رابطه مثبت بین زن باردار و شریک زندگی او در دوران گذار به پدر و مادر شدن نقش حیاتی ایفا می کند.

اگر شما به مشکل دوره پری ناتال(مرگ جنین) برخورد کردید که آرزوی ما این است که هیچ وقت به این مشکل برنخورید ولی می تواند استرس زا و طاقت فرسا باشد چه از لحاظ روحی و روانی و شرایط زندگی برای شما سخت خواهد بود و این می تواند روابط زوجین را تحت فشار قرار دهد.سعی کنید در این زمان به هم دیگر روحیه و با حرف زدن حرفهای عاشقانه به هم کمک کنید تا بتوانید این مرحله را رد کنید.

پیوند قوی‌تر بین زوج‌ها می‌تواند یک عامل محافظتی در برابر اضطراب مرتبط با بارداری و استرس والدین باشد.کار اصلی مشاوره رابطه زناشویی این است که بتواند مشکلات شما را در این دوران کم تر کند.

چرا رابطه خوب زوجین در دوران بارداری اهمیت دارد؟

رابطه خوب همیشه همه جا باعث می شود یک مسیر به خوبی طی شود. حالا که این رابطه زناشویی در دوران بارداری باشد.به خوبی شناخته شده است که رضایت از رابطه زوجین عامل مهمی برای رفاه در دوران بارداری است. یک رابطه ضعیف می تواند به اختلالات سلامت روان در دوران بارداری و پس از زایمان کمک کند و باعث تشدید شود.

یک رابطه زوج رضایت بخش نیز برای موارد زیر حیاتی است:

سلامت جسمانی بهتر و سلامت روانی  برای هر دو طرف

– عملکرد بهتر سیستم ایمنی

– پیشگیری از جدایی/طلاق

– سلامت و تندرستی بهتر کودکان

در دوران گذار به والدین برای تقویت روابط زوجین می توان اقدامات زیادی انجام داد.

چه عواملی می تواند در کاهش روابط زوجین موثر باشد؟

در سال اول زایمان، بین 40 تا 70 درصد از زوج ها تا حدودی کاهش رابطه خود را گزارش می کنند. خیلی از عوامل هست که میتواند در کاهش رابطه تاثیر گزار باشد.

عوامل زیر می توانند بر روابط زوجین تأثیر منفی بگذارند:

الف) تغییرات رایج در دوره پس از زایمان:

2) ارتباط مثبت کمتر: بسیاری از والدین کاهش ارتباطات و گفتگوی مثبت (بین آنها به عنوان یک زوج) را در طول دوره انتقال به والدین گزارش می کنند. گاهی اوقات ممکن است حمایت و پاسخ عاطفی کمتری از طرف طرف مقابل احساس کنند. ارتباط خوب سنگ بنای یک رابطه زن و شوهر سالم در نظر گرفته می شود. بنابراین، یک ارتباط ضعیف می تواند منجر به کاهش رابطه زوجین شود.

3) افزایش اختلافات:

1) خستگی و کم خوابی: واقعا یکی ازکارهای سخت مراقبت از کودک است.پدر و مادرها بدون حمایت زیاد و با تلاش خودشان باید شبانه روز از کودک خود مراقبت کنند. این ممکن است برای خیلی ها شوکه کننده باشد و ممکن است احساس درماندگی کنند. این همچنین می تواند منجر به خستگی و بی خوابی منجر شود. تحقیقات نشان داده است که خستگی واختلالات خواب می تواند رابطه زوجین را پس از زایمان مختل کند.

یکی از دلایل متداول اختلافات ، تقسیم کار خانگی است. پس از زایمان، زنان اغلب باید مسئولیت بیشتری را در خانه به عهده بگیرند. پدر و مادرها ممکن است نیاز به کاهش ساعات کاری برای رفع نیازهای مراقبت از کودک احساس کنند. درک توزیع ناعادلانه وظایف خانه می تواند منجر به بحث و درگیری شود.

4) زمان کمتر با هم:

زوج‌ها در حالی که نیازهای مسئولیت‌های مراقبت از کودک و کارهای خانه را برآورده می‌کنند، اغلب زمان زیادی را برای گذراندن با هم برای به اشتراک گذاشتن ارزش‌ها و حمایت از یکدیگر پیدا نمی‌کنند.

در نتیجه، هر یک از همسران ممکن است احساس تنهایی، انزوا و کمتر حمایت کنند. بسیاری از درگیری ها ممکن است با گفت و گوی معنادار حل نشده باقی بمانند.

والدین همچنین ممکن است صمیمیت روابط جنسی کمتری داشته باشند. گاهی اوقات این ممکن است مربوط به روند زایمان باشد . همه این عوامل ممکن است باعث ایجاد فاصله عاطفی و رضایت کمتری از رابطه آنها شود.

5) خلق و خوی/ناتوانی کودک:

تحقیقات نشان داده است که زوج‌هایی که دارای فرزندانی با رفتار غیرقابل پیش‌بینی یا ناتوانی هستند، در معرض افزایش خطر کاهش رابطه هستند.

6) حمایت کمتر از طرف شریک زندگی:

تصور می‌شود که این عامل مهمی برای کاهش رابطه زوجین در دوران انتقال به والدین است.

ب) بیماری روانی:

بیماری های سلامت روانی یک یا هر دو زوج می تواند تأثیر قابل توجهی بر رابطه داشته باشد.

ج) مشکلات روابط از قبل موجود:

هر مشکلی که از قبل در رابطه وجود داشت می تواند پس از تولد نوزاد تشدید شود.

د) سبک دلبستگی ناایمن بزرگسالان:

سبک دلبستگی هر یک از والدین در تعیین یک رابطه سالم بسیار مهم است.

اگر یک یا هر دو والدین سبک دلبستگی ناایمن داشته باشند، ممکن است رضایت کمتری از رابطه داشته باشند.

ه) مشکلات مالی:

این می تواند منجر به استرس و احساس ناامنی برای آینده شود.

پیشنهاد میشود مقاله علائم بارداری بعد از چند روز ظاهر میشود؟ را بخوانید .

مشاوره رابطه زناشویی در دوران بارداری
مشاوره رابطه زناشویی در دوران بارداری

آیا بارداری برنامه ریزی شده به معنای مشکلات کمتری در رابطه است؟

برخی از مطالعات نشان داده اند که این رابطه زناشویی در بارداری های برنامه ریزی شده بهتر است. ممکن است به نظر برسد که حاملگی های برنامه ریزی نشده با تضادهای روابط بیشتر همراه است. با این حال، یافته های تحقیق شواهد متفاوتی را در مورد ارتباط بین بارداری برنامه ریزی نشده و روابط ضعیف زوجین نشان داده است.

در حالی که برخی از آنها رابطه ضعیفی را نشان داده‌اند برخی دیگر پیوند و رابطه زوجین بهتر با بارداری‌های برنامه‌ریزی نشده را نشان داده‌اند.

چه چیزی می تواند به جلوگیری از کاهش روابط زوجین کمک کند؟

مهم است که به خاطر داشته باشید و به والدین اطمینان دهیم که اگرچه کاهش رابطه پس از زایمان شایع است، اما اجتناب ناپذیر نیست.

موارد زیر می تواند برای داشتن یک رابطه مثبت زوجین مفید باشد:

الف) آمادگی برای برنامه والدین:

برنامه ساختاریافته “آمادگی برای والدین” برای زوج ها (در دوران بارداری یا بعد از زایمان) با هدف:

1. ایجاد یک انتظار واقع بینانه از والدین.

2. ارائه مهارت هایی برای رویارویی با مشکلات رایج روابط، مانند حل اختلافات و مهارت های ارتباطی.

ب) گذراندن زمان با کیفیت بیشتر:

سعی کنید زمان بیشتری را با هم سپری کنید. گذراندن مدتی با هم برای صحبت کردن و قدردانی تشکر از لحظات شاد، چالش ها و مشکلات والدینی یکدیگر.

ج) به اشتراک گذاشتن مراقبت:

سعی کنید کارها را بین هم تقسیم کنید برای مثال یکی از کودک مراقبت کنه و دیگری کارهای خانه را انجام دهد.نشان داده شده است که تقسیم مسئولیت ها (کارهای خانه و مراقبت از کودک به طور مساوی) بین هر دو والدین یک عامل محافظتی برای روابط زوجین است.

د) حمایت اجتماعی خوب:

سعی کنید با کسانی در ارتباط باشید که به شما انرژی مثبت میدهند.حمایت خانواده، دوستان و متخصصان مراقبت های بهداشتی می تواند در کاهش استرس ناشی از والدین مفید باشد.

ه) هر گونه مشکل رابطه زناشویی را زودتر برطرف کنید:

سعی کنید مشکلات را به مرور حل کنید زمان بدهید به خودتان. مهم است که قبل از تولد کودک پدر و مادر با هر مشکلی در رابطه زناشویی کنار بیایید.مشاوره رابطه زناشویی میتواند مشکلات شما را برطرف کند.

و) نوع دلبستگی ناایمن بزرگسالان را شناسایی و به آنها رسیدگی کنید:

غربالگری سبک دلبستگی هر یک از والدین در دوران بارداری می تواند مفید باشد. این می تواند دلبستگی ناایمن را شناسایی کند. ارجاع به یک مشاور رابطه کمک کننده خواهد بود.

ز) درمان بیماری های سلامت روان پری ناتال(مرگ جنین):

تشخیص زودهنگام و درمان شرایط سلامت روان پری ناتال (مرگ جنین) حیاتی است. مهم است که به یاد داشته باشید که پدرها هم که شریک زندگی هستن نیز ممکن است از اختلالات سلامت روان پری ناتال (مرگ جنین)رنج ببرند.

مشاوره رابطه زناشویی در دوران بارداری
مشاوره رابطه زناشویی در دوران بارداری

مشاوره رابطه زناشویی در دوران بارداری

مشاوره رابطه زناشویی در دوران بارداری یکی از مهم ترین و بهترین راه برای گذراندن این دوران است چه بسا که یک مشاوره مامایی خوب میتواند از خیلی مشکلات جلوگیری کند.حالا مهم است این مشاوره شما کی و چه زمانی درخواست کنید.اگر به موقع درخواست مشاوره رابطه زناشویی داشته باشید قطعا از خیلی مشکلات جلوگیری میکند.

نتیجه گیری

1) دوره بارداری که می تواند منجر به کاهش رابطه جنسی زوجین شود. اگرچه این امر رایج است اما اجتناب ناپذیر نیست، بنابراین باید در دوران بارداری و بعد از زایمان به زوجین اطمینان داد. همچنین تاکید بر اهمیت مراقبت از خود و سلامت شخصی ضروری است.البته در کنار این ها حتما با یک مشاوره رابطه زناشویی در ارتباط باشید.

2) آگاهی از عوامل خطر بالقوه ای که می تواند به یک رابطه ضعیف کمک کند، مهم است. تغییرات پس از زایمان (مانند خستگی/کم خوابی، ارتباطات ضعیف، گذراندن زمان با کیفیت کمتر به عنوان یک زوج، تقسیم نابرابر مراقبت از کودک و مسئولیت های خانه)، سبک دلبستگی ناایمن بزرگسالان یکی از والدین یا هر دو، مشکلات مالی و روابط قبلی مشکلات

3) روابط ضعیف زن و شوهر می تواند منجر به جدایی و فروپاشی ازدواج، مشکلات سلامت روان (در هر یک از والدین یا هر دو) و دلبستگی های ناایمن والدین به نوزاد (با تأثیرات بعدی بر سلامت کودک در سال های آینده) شود.

4) حمایت از طرف شریک و حمایت اجتماعی (خانواده، دوستان و متخصصان مراقبت های بهداشتی) می تواند به عنوان یک حائل عمل کند و تصور می شود که محافظت کننده باشد.

5) انتقال ساختار یافته به برنامه والدین می تواند مفید باشد. این باید اطلاعات مبتنی بر شواهد را در مورد واقعیت ها و جنبه های عملی والدین ارائه کند. آنها همچنین باید به زوج ها کمک کنند تا مهارت های حل مسئله و حل تعارض و ارتباط را توسعه دهند.

6) هر مشکلی که از قبل در رابطه زوجین در دوران بارداری وجود داشته باشد باید قبل از زایمان شناسایی و به آن رسیدگی شود.

شناسایی سبک دلبستگی ناایمن بزرگسالان (در یک یا هر دو) والدین، ترجیحاً در دوران بارداری بسیار مفید است. آنها ممکن است از ارجاع به یک مشاور روابط سود ببرند.

مشاوره رابطه زناشویی در دوران بارداری

شاید خیلی ها با رفتن به مشاوره مامایی موافق نباشند و بخواهند خود درمانی کنند به نوعی خجالت بکشن که توصیه میکنیم حتما با یک مشاوره رابطه زناشویی در دوران بارداری در ارتباط باشید که ما این خدمات را به صورت آنلاین به شما ارائه میدهیم.حتما از مقاله ماماهمراه را مطالعه کنید.

مشاوره مامایی ویزیت آنلاین مامایی دکتر مامایی
مشاوره مامایی ویزیت آنلاین مامایی دکتر مامایی
به‌نظرتون این مطلب چطور بود؟
+1
0
+1
1
+1
0

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لیلا علی‌آبادی

مشاوره مامایی

لیلا علی ابادی عضو انجمن علمی مامایی ایران٬ عضو نظام پزشکی ایران با شماره نظام پزشکی:م-۶۶۴۳۸ ٬ کارشناس مامایی و ماماهمراه٬ دارای مدرک زایمان فیزیولوژیک در حوزه ورزش بارداری و یوگای بارداری و زایمان مشاوره تغذیه برای بارداری سریع و اموزش تغذیه در بارداری دوره های آمادگی برای زایمان و مشاوره های زناشویی و رابطه جنسی فعالیت دارند.

 

مزایای ویزیت آنلاین:

ورود به سایت
نام کاربری / ایمیل / شماره موبایل خود را وارد کنید
بازیابی کلمه عبور
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
ورود به سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ثبت نام در سایت
شماره موبایل / ایمیل را تایید و اطلاعات را تکمیل کنید
ثبت نام در سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر