مراقبتهای دوران قبل و بعد از بارداری

آنچه در این مقاله می‌خوانید

ویزیت آنلاین مشاوره مامایی قم لیلا علی آبادی قرار است در این مقاله به شما مراقبتهای قبل و بعد از باردارای را آموزش دهد.مراقبت های بارداری میتواند شامل مراقبت هایی بهداشتی قبل از تولد نوزاد و بعد از تولد نوزاد برای مادران باردار است. این موارد درمان‌ها و آموزش‌ گرفتن برای مطمئن شدن از قبل از بارداری، حین بارداری، و زایمان و زایمان سالم برای مادر و نوزاد است تا اطلاعات شما زیادبیشتر شود.

مراقبت های دوران بارداری

مراقبت های در زمان بارداری به کم شدن خطرات در زمان بارداری کمک می کند و این که میتواند زایمان سالم و مطمئن را افزایش می دهد در کنار آن میتوانید فرزند سالم تری به دنیا آورید. ویزیت های مشاوره ای منظم قبل از تولد می تواند به مشاوره مامایی کمک کند تا بارداری شما را تحت نظر داشته باشد و اگر هر نوع مشکل یا عارضه را قبل از جدی شدن و ایجاد مشکل تشخیص دهد.

مادرانی که در دوران بارداری از خود مراقبت نمی کنند نوزدانی به دنیا می آورند که سه برابر شانس این که وزن کم تولید شوند زیاد است. نوزدانی که با وزن کم به دنیا می آینداحتمال مرگ شان 5 برابر بیشتر از نوزدانی هست که در دوران بارداری مراقبت میکنند.

مراقبت های دوران بارداری به طور معمول باید حداقل سه ماه قبل از این که می خواهید بارداری شوید شروع می شود. و باید بعضی از این موارد در این دوره باید رعایت کنید عبارتند از:

1-اگر سیگار میکشید باید ترک کنید و دیگرنوشیدن الکل را کنار بزارید

2-استفاده هر روز مکمل های اسید فولیک یا همان ویتامین ها (400 تا 800 میکروگرم)

صحبت با مشاوره مامایی خود در مورد شرایط پزشکی که دارید، استفاده از مکمل های غذایی، و یاهر گونه اگر از داروهای بدون نسخه یا نسخه ای که استفاده می کنید.اگر در محلی که کار میکنید که مواد سمی هست باید دوری کنید.دوری کردن از هرگونه تماس با مواد سمی و مواد شیمیایی در خانه یا محل کار که می تواند برای شما مضر باشد

ویزیت آنلاین مشاوره مامایی قم
ویزیت آنلاین مشاوره مامایی قم

دوران حاملگی

شما هنگامی که بارداری شدید، باید برای تنظیم کردن و منظم کردن مراقبت های بهداشتی را برای هر مرحله از بارداری خود تنظیم و برنامه ریزی کنید.

برنامه ویزیت های که قرار است انجام شود شامل مراجعه به مشاوره مامایی باشد:

برای شش ماه اول هر ماه باید ویزیت شوید

در هفته های هفتم و هشتم هر دو هفته یه بار باید ویزیت شوید

در ماه نهم باردای باید هر هفته ویزیت شوید

در طول این ویزیتها، مشاوره مامایی سلامت شما و جنین را بررسی می کند.

ویزیتها که برای شما انجام میشود شامل موارد زیر باشد:

انجام آزمایشات و غربالگری های معمول، مانند آزمایش خون برای بررسی کم خونی، HIV و گروه خونی شما

نظارت بر فشار خون شما-اندازه گیری افزایش وزن شما-نظارت بر رشد و ضربان قلب کودک-صحبت در مورد رژیم غذایی خاص و ورزش باشد.

ویزیت های بعدی مشاوره این است که شامل بررسی وضعیت کودک در دوران بارداری و با توجه به تغییراتی که بدن شما در طول آماده شدن برای نوزاد باشد. مشاوره مامایی شما همچنین ممکن است کلاس های ویژه ای را در مراحل مختلف بارداری شما ارائه دهد.

این کلاس ها که می تواند با مشاوره مامایی آنلاین در مورد موارد زیر باشد:

1-در مورد آنچه در دوران طول بارداری سوال دارید صحبت کنید

2-ویزیت آنلاین مشاوره مامایی قم یا هر استان دیگر میتواند شما را برای یک زایمان آسان آماده کند

3-همچنین مهارت های لازم و خاصی برای این که بتوانید از نوزاد خود مراقبت کنید را به شما آموزش دهد

اگر بارداری شما به دلیل شرایط شما ویا سن شما پرخطر در تشخیص داده شود، احتمال دارد به ویزیت های مکرر و مراقبت های خاصی نیاز داشته باشید. همچنین ممکن است لازم باشد به ویزیت آنلاین مشاوره مامایی قم یا سایر استانها مراجعه کنید که با حاملگی های پرخطر کار می کند.

ویزیت آنلاین مشاوره مامایی قم
ویزیت آنلاین مشاوره مامایی قم

مراقبت های پس از بارداری چیست؟

در صورتی که بیشترین توجه هات به مراقبت های بارداریدر دوران نه ماه بارداری هست، مراقبت های پس از بارداری هم میتواندمهم باشد. مقدار دوره ای که پس از زایمان هست شش تا هشت هفته به طول می انجامد و بلافاصله پس از تولد نوزاد آغاز می شود.

در این بازه زمانی، مادر در حین آموزش مراقبت از نوزادش، از لحاظ تغییرات جسمی و روحی زیادی را تجربه می کند. مراقبت های پس از زایمان میتواند شامل استراحت مناسب، تغذیه و مراقبت از واژن می باشد البته موارد دیگه هستم.

استراحت کافی

استراحت یکی از عوامل مهم میباشد.برای تازه مادرانی که نیاز به بازسازی از لحاظ جسمی و روحی خود دارند بسیار مهم است. برای این که بتوانید جلوگیری کنید از خستگی بیش از حد که برای یک مادر جدید، ممکن است نیاز داشته باشید:

1-زمانی که کودک شما می خوابد بخوابید

2-سعی کنید خودتان را نزدیک تخت کودک نگه دارید تا دادن شیر به نوزاد در شب برای شما راحت تر شود

3-اگر امکان اش هست از شخص دیگری مانند پدر فرزند اجازه بدهید هنگام خوابیدن به کودک با شیشه شیر ,شیر بدهد

تغذیه مناسب

تغذیه که شما پس از زایمان باید انجام بدید و باید رعایت کنید خیلی بسیار مهم است. وزنی که در طول دوران بارداری ما ایجاد میشود به شما کمک می کند تا اطمینان پیدا کنید که تغذیه لازم برای شیردهی دارید. در هر صورت، بعد از زایمان باید به یک رژیم غذایی سالم و خوب ادامه بدهید.متخصصان تغذیه توصیه می کنند که مادران شیرده زمانی که احساس گرسنگی می کنند غذا بخورند. تلاش زیادی برای تمرکز بر روی غذا خوردن در وقتی که گرسنه هستید نه فقط زمانی که مشغول کار هستید یا خسته هستید.

از میان وعده های غذایی پرچرب اجتناب و دوری کنید. سعی کنید در خوردن غذاهای کم چرب که پروتئین، کربوهیدرات همان قندها و میوه ها و سبزیجات را متعادل می کند، دقت و تمرکز کنید.تا میتوانید مایعات سالم و طبیعی بنوشید

مراقبت از واژن

مادرانی که در بارداری اول هستن باید مراقبت از واژن را جزء ضروری مراقبت های پس از زایمان خود قرار دهند. ممکن است تجربه کنید:

1-درد واژن اگر در حین زایمان پارگی داشتید

2-مشکلات دفع ادرار مانند درد یا میل مکرر به ادرار کردن

3-ترشحات، از جمله لخته های خون کوچک

4-انقباضات در چند روز اول پس از زایمان

برای بررسی علائم و دریافت درمان مناسب حدود شش هفته پس از زایمان با ویزیت آنلاین مشاوره مامایی قم و سایر مکانهای دیگر خود برنامه ریزی کنید. شما باید چهار تا شش هفته پس از زایمان از رابطه جنسی خودداری کنید تا واژن شما زمان مناسبی برای بهبودی داشته باشد.سعی کنید مدتی از غذاهای آماده و فست فودی دوری کنید.حفظ سلامتی تا حد امکان در دوران بارداری و پس از زایمان بسیار مهم است. از تمام قرار ملاقات های مراقبت های بهداشتی خود مطلع باشید و دستورالعمل های مشاوره مامایی خود را برای سلامت و ایمنی خود و نوزادتان دنبال کنید.

مراقبت های خوبی اگر قبل، حین و بعد از بارداری باید انجام شود که بسیار مهم است. می تواند به رشد و تکامل نوزاد شما کمک زیادی کند و هم نوزاد و هم مادر را سالم نگه می دارد. این یکی از بهترین راههای اطمینان می باشد از اینکه شما نوزادتان یک زندگی سالم و بدون مشکلی را آغاز می کند، است.

ویزیت آنلاین مشاوره مامایی قم
ویزیت آنلاین مشاوره مامایی قم

مراقبت های دوران بارداری

مراقبت های دوران بارداری خوب میتواند بعضی از موارد باشد.میتوان بعضی از این موارد شامل تغذیه سالم و رعایت نکات بهداشتی قبل و در حین طول بارداری است. در بهترین حالت، قبل از تلاش شروع برای باردار شدن باید با ویزیت آنلاین مشاوره مامایی قم خود صحبت کنید. در اینجا ما بعضی از موارد وجود دارد که باید انجام دهید:

شما می خواهید یک مشاوره مامایی برای بارداری و زایمان خود انتخاب کنید وبا کمک آن این مراحل را به خوبی طی کنید. این ویزیت آنلاین مشاوره مامایی قم خدمات مراقبت های دوران بارداری، زایمان و پس از زایمان را ارائه خواهد کرد.

اسید فولیک مصرف کنید: اگر قصد باردار شدن دارید یا باردار هستید، باید هر روز مکملی با حداقل 400 میکروگرم (0.4 میلی گرم) اسید فولیک مصرف کنید. مصرف اسید فولیک خطر برخی از نقص های مادرزادی را کاهش می دهد. ویتامین های دوران بارداری تقریباً همیشه حاوی بیش از 400 میکروگرم (0.4 میلی گرم) اسید فولیک در هر کپسول یا قرص هستند.پیشنهاد میشود حتما از یک ماماهمراه در روز زایمان خود استفاده کنید که کمک بزرگی به شما میکند.

چه دارو هایی مصرف کنیم

در مورد داروهایی که مصرف می کنید با مشاوره مامایی خود صحبت کنید. این شامل داروهای بدون نسخه می شود. شما فقط باید داروهایی را مصرف کنید که مشاوره شما می گوید مصرف آنها در دوران بارداری برای شما بی خطر است.

در توضیحات بالا گفتیم که مصرف نوشیدنی های الکلی و استفاده از مواد مخدر تفریحی جدا خودداری کنید و کافئین را کمتر کنید.اگر سیگار می کشید، سیگار را حتما ترک کنید.

ویزیت ها و آزمایش های قبل از زایمان

در زمان طول بارداری بارها برای مراقبت های لازم دوران بارداری به مشاوره مامایی مراجعه کنید تا وضعیت شما چک شود. تعداد ویزیت‌ها و انواع معایناتی که برای شما لازم است بسته به بارداری شما دارد تغییر می‌کند:

مراقبت های بارداری سه ماهه اول

مراقبت های بارداری سه ماهه دوم

مراقبت های بارداری سه ماهه سوم

با ویزیت آنلاین مشاوره مامایی قم یا هر شهر هستید خود در مورد آزمایش های مختلفی که ممکن است در دوران بارداری خود دریافت کنید صحبت کنید. این آزمایش‌ها می‌توانند به مشاور شما کمک کنند تا ببیند کودک شما چگونه رشد می‌کند و آیا مشکلی در بارداری شما وجود دارد یا خیر.

آزمایشات بارداری که شامل موارد زیر باشد:

1-آزمایشات اولتراسوند برای مشاهده چگونگی رشد کودک و کمک به تعیین تاریخ زایمان

2-آزمایش گلوکز برای بررسی بیشتر دیابت بارداری

3-آزمایش خون برای بررسی DNA طبیعی جنین در خون شما

4-اکوکاردیوگرافی جنین برای بررسی قلب نوزاد

5-آمنیوسنتز برای بررسی نقایص مادرزادی و مشکلات ژنتیکی

6-تست شفافیت نوکال (سونوگرافی واژینال) برای بررسی مشکلات ژن های نوزاد

7-آزمایش هایی برای بررسی بیماری های مقاربتی

8-آزمایش گروه خونی مانند Rh و ABO

9-آزمایش خون برای کم خونی

10-آزمایش خون برای پیگیری هر گونه بیماری مزمنی که قبل از بارداری داشته اید

این آزمایشات بستگی به سابقه خانوادگی شما دارد، و امکان دارد غربالگری ژنیتکی هم برای شما انتخاب کند. برای قبل از انجام آزمایشات ژنتیکی باید به چیزهای زیادی فکر کرد. ارائه دهنده شما می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا این برای شما مناسب است یا خیر.اگر بارداری پرخطری دارید، ممکن است نیاز داشته باشید که بیشتر به ویزیت آنلاین مشاوره مامایی قم یا شهر خودتان مراجعه کنید و آزمایش‌های اضافی انجام دهید.

پبشنهاد می شود مقاله علائم بارداری بعد از چند روز ظاهر میشود؟ را بخوانید.

در زمان و دوران بارداری چه چیزی را باید انتظار داشت؟

مشاوره مامایی شما در مورد نحوه مدیریت مشکلات رایج بارداری مانند موارد زیر با شما صحبت خواهد کرد و به شما کمک میکند این موارد شامل:

1-انواع بیماری صبحگاهی

2-کمردرد ها، درد پا و سایر دردهایی که در دوران بارداری است

3-مشکلات خواب که برای شما پیش می آید

4-تغییرات پوست و مو را میتوان به نازک شدن مو چروک شدن پوست اشاره کرد

5-خونریزی واژینال در اوایل بارداری

ااگر دو نفر را میبینید که باردار هستن ولی بارداری هیچ کدوم شبیه به هم نیستند. برخی از زنان در دوران بارداری احتمال این که علائم کمی یا خفیف دارند هست. بسیاری از زنان هستند که در دوران بارداری به طور کامل سر کار میروند و به سفر می روند. برخی دیگر ممکن است مجبور شوند ساعات کاری خود را کاهش دهند یا کار را متوقف کنند. بعضی از زنان هستند که برای ادامه بارداری سالم لازم دارند که به استراحت در بستر برای چند روز یا احتمالاً هفته نیاز داشته باشند.

ویزیت آنلاین مشاوره مامایی قم
مراقبت های دوران بارداری

عوارض احتمالی بارداری

بارداری یک مراحل پیچیده دارد. با این حال که در بسیاری از زنان حاملگی به صورت طبیعی دارند، ممکن است عوارضی نیز داشته باشد. با این حال، داشتن یک عارضه حتما به این معنی نیست که شما نمی توانید فرزند سالمی داشته باشید. این بدان معنی است که مشاوره مامایی شما از نزدیک شما را تحت نظر خواهد داشت و در طول باقیمانده بارداری شما مراقبت ویژه ای از شما و نوزادتان انجام خواهد داد.

بارداری عوارضی را به همراه دارد که عبارتند از:

1-دیابتی که در دوران بارداری به وجود می آید

2-فشار خون بالا در دوران بارداری (پره اکلامپسی).ویزیت آنلاین مشاوره مامایی قم و یا شهر خودتان شما در مورد نحوه کنترل فشار خون به شما کمک خواهد کرد

3-تغییرات زودرس یا زودرس در دهانه رحم.

4-مشکلات جفت. احتمال دارد که دهانه رحم را بپوشاند، از رحم خارج شود یا آنطور که باید عمل نکند.

5-خونریزی واژن.

6-زایمان زودرس

7-کودک شما به خوبی رشد نمی کند.

8-کودک شما مشکلات پزشکی دارد.

اگر شما به مشکلات احتمالی فکر کنید می تواند برای شما خوب نباشد. اما این است که آگاهی های لازم را داشته باشید تا در صورت مشاهده علائم غیرعادی و معمولی بتوانید به مشاوره مامایی خود سریعا اطلاع دهید.با مشاور خود در مورد آنچه در طول بارداری و زایمان سوال دارید به پرسید. شما می توانید با برنامه ریزی یک تولد، نیازه های خود را مشخص کنید. با مشاوره خود در مورد آنچه که باید در برنامه زایمان خود بگنجانید صحبت کنید. ممکن است بخواهید مواردی مانند:

چگونه می خواهید درد را در حین زایمان مدیریت کنید، از جمله اینکه آیا باید بلوک اپیدورال داشته باشید. و در اصل یک زایمان آسان داشته باشید.

1-احساس شما در مورد اپیزیوتومی چیست؟

2-اگر نیاز به سزارین داشته باشید چه اتفاقی می افتد؟

3-چه کسی می خواهید در هنگام زایمان همراه شما باشد؟

همچنین ایده خوبی است که فهرستی از چیزهایی که باید به بیمارستان بیاورید تهیه کنید. وسایل خود را آماده کنید تا هنگام زایمان آن را آماده کنید. با نزدیک شدن به زمان زایمان، متوجه تغییرات خاصی در خودتان خواهید شد. تشخیص این که شما کی زایمان میکنید کار راحتی نیست. ویزیت آنلاین مشاوره مامایی قم یا شهر خودتان شما می تواند به شما کمک کند که چه زمانی برای معاینه مراجعه کنید یا برای زایمان کی به بیمارستان مراجعه کنید.

با ویزیت آنلاین مشاوره مامایی قم یا محل زندگی تان خود در مورد اینکه اگرزمان زایمان شما رسید چه چی کاری باید انجام بدهید مشورت کنید. بسته به سن و عوامل خطر، ویزیت آنلاین مشاوره مامایی قم ممکن است نیاز به القای زایمان در حدود 39 تا 42 هفته داشته باشد.هنگامی که زایمان شما می خواهد شروع شود، می توانید از راه کارهای خاصی برای عبور از زایمان وتبدیل آن به یک زایمان آسان استفاده کنید.

بچه دار شدن یک موضوع هیجان انگیز و فوق العاده ای است. البته برای مادران کار سختی هست. مادران باید در چند هفته اول بعد از زایمان حتما از خود مراقبت داشته باشند. البته نوع مراقبتی که میکنید بستگی به نحوه و نوع زایمان شما دارد.اگر شما یک زایمان طبیعی تجربه کرده باشید، احتمالاً 1 تا 2 روز را قبل از رفتن به خانه در بیمارستان بستری خواهید شد.البته بستگی به شرایط جسمی شما دارد.اگر هم که سزارین شده باشید، 2 تا 3 روز در بیمارستان بستری می شوید.ویزیت آنلاین مشاوره مامایی قم یا محل زندگی خود شما نحوه مراقبت از خود را در خانه در حین بهبودی توضیح خواهد داد.

اگر قادر به شیر دادن هستید، شیردهی طبیعی فواید زیادی دارد. شما میتوانیدهمچنین شیر دهی به کاهش وزن بارداری کمک کند. وقتیکه شیر دادن را یاد می گیرید با کمی صبور باشید. احتمال دارد که 2 تا 3 هفته طول بکشد تا شما مهارت شیر دادن به نوزاد را یاد بگیرید.

چگونه از سینه های خود مراقبت کنیم؟

1-قرار دادن کودک برای شیردهی

2-چگونه بر مشکلات شیردهی غلبه کنیم؟

3-پمپاژ و ذخیره شیر مادر

4-تغییرات پوست و نوک پستان در دوران شیردهی

5-زمان شیردهی

چه زمانی با ویزیت آنلاین مشاوره مامایی قم یا شهر خود تماس بگیرید؟

اگر باردار هستید یا فکر می کنید باردار هستید وعلائم و موارد زیر دارید با ویزیت آنلاین مشاوره مامایی قم یا استان خود در ارتباط باشید.

1-شما داروهای دیابت، بیماری تیروئید، تشنج یا فشار خون بالا مصرف می کنید

2-شما مراقبت های دوران بارداری را دریافت نمی کنید

3-شما نمی توانید شکایات رایج بارداری را بدون دارو مدیریت کنید

4-ممکن است در معرض یک عفونت مقاربتی، مواد شیمیایی، تشعشع یا آلاینده‌های غیرعادی قرار گرفته باشید.

ویزیت آنلاین مشاوره مامایی قم
مراقبت های دوران بارداری

اگر باردار هستید و شما علائم زیر را دارید:

1-تب، لرز یا ادرار دردناک داشته باشید

2-خونریزی واژن

3-درد شدید شکم

4-ضربه روحی جسمی یا شدید

5-آیا کیسه آب شما پاره شود

6-در نیمه آخر بارداری خود هستید و متوجه می شوید که کودک کمتر حرکت می کند یا اصلا حرکت نمی کند

مهم است که از کودک خود مراقبت کنید، حتی قبل از تولد. شما می توانید این کار را با داشتن یک سبک زندگی سالم و قرار ملاقات های ویزیت آنلاین مشاوره مامایی قم یا شهر خودتان در دوران بارداری انجام دهید. به این می گویند مراقبت های دوران بارداری. اگر بارداری سالمی داشته باشید، احتمال زایمان سالم بیشتر است.

مسیر بهبود سلامت

بعد از این اینکه متوجه شدید باردار هستید، با ویزیت آنلاین مشاوره مامایی قم یا شهر خود در ارتباط باشید. مشاوره شما با چک کردن سابقه پزشکی شما مسیر بهبودی را برای شما توضیح میدهد. با برسی علائم شما سعی میکنیم متوجه بشیم شما چه مشکلی دارید. در اولین ویزیت، از شما نمونه ادرار و خون گرفته خواهد شد. آزمایشات ادرار وجود باکتری، سطح قند بالا (که می تواند نشانه دیابت باشد) و سطح پروتئین بالا (که می تواند نشانه پره اکلامپسی، نوعی فشار خون بالا در دوران بارداری باشد) را بررسی می کند. آزمایش خون تعداد سلول های خونی، گروه خونی، سطوح پایین آهن (کم خونی) و بیماری های عفونی (مانند سیفلیس، HIV و هپاتیت) را بررسی می کند.

ویزیت آنلاین مشاوره مامایی قم یا محل زندگی خودتان همچنین ممکن است آزمایشات دیگری را در اولین ویزیت شما انجام دهد. آزمایشات ممکن است بر اساس سابقه شما و خطر بروز مشکلات تفاوت داشته باشد. آزمایشات شما می تواند شامل موارد زیر باشد:

1-معاینه لگن برای بررسی اندازه و شکل رحم (رحم)

2-آزمایش پاپ اسمیر برای غربالگری سرطان دهانه رحم

3-سونوگرافی برای مشاهده رشد و وضعیت کودک شما (سونوگرافی از امواج صوتی برای ایجاد تصویری از کودک شما بر روی یک صفحه ویدئو استفاده می کند.)

شما پس از اولین ویزیت که میشوید، هر ماه یک بار ویزیت بارداری داشته باشید. در ماه های 7 و 8 هر دو هفته یک بار ویزیت شوید. در آخرین ماه بارداری، ویزیت ها به صورت هفتگی انجام می شود تا زمانی که بتوانید نوزاد خود را به دنیا بیاورید. در هر ویزیت، مشاوره شما باید وزن و فشار خون شما را بررسی کند. ویزیت آنلاین مشاوره مامایی قم یا محل زندگیتان پس از هفته بیستم به ضربان قلب کودک شما گوش می دهد و ارتفاع رحم شما را اندازه می گیرد. شما همیشه باید هر گونه مشکل یا نگرانی را با مشاوره خود در مطرح کنید.

در زیر دستورالعمل های دیگری وجود دارد که در دوران بارداری باید رعایت کنید.

در دوران بارداری چقدر باید وزن اضافه کنم؟

در این مورد با ویزیت آنلاین مشاوره مامایی قم یا شهر خود صحبت کنید. اضافه وزن برای هر فردی متفاوت است، اما اکثر زنان باید حدود 10 تا 12 کیلو گرم اضافه کنند. اگر در زمان بارداری شما کم وزن هستیدباید به وزن خودتان اضافه کنید. اگر هم که اضافه وزن دارید، باید وزن کمتری را به خودتان اضافه کنید تا وزن تان به حد معمول برسید

تغذیه دوران بارداری

میوه ها و سبزیجات را حتما قبل مصرف ضدعفونی و شسته شوند.

در روز 4 وعده لبنایت مصرف کنید. با خوردن روزانه 4 وعده لبنایت کلسیم خودتان و فرزندتان تامین میشود. حتما برای استفاده شیر از شیر پاستوریزه مصرف کنید. شیرهای غیر پاستوریز اینها ممکن است دارای باکتری هایی باشند که می توانند باعث عفونت شوند. این شامل پنیرهای نرم مانند بری، فتا و … میشود.

جایگزین های قند برخی از شیرین کننده های طبیعی یا مصنوعی معوملی استفاده کنید.

در روز بیشتر از یک یا دو فنجان کافئین مصرف نکنید.کافئین شامل چایی و قهوه میشود

آیا می توانم دارو مصرف کنم؟

قبل از مصرف هر دارویی با ویزیت آنلاین مشاوره مامایی قم یا شهر خود مشورت کنید. این شامل نسخه هایی هست که مسکن ها و داروهای بدون نسخه است. ولی بعضی از داروها می توانند باعث نقص مادرزادی در نوزادان شوند، به خصوص اگر در 3 ماه ابتدایی بارداری مصرف کنید.

آیا می توانم ویتامین مصرف کنم؟

زنان باردار باید حداقل روزانه 400 میکروگرم اسید فولیک کنند. اسید فولیک می تواند برای جلوگیری از مشکلات مغز و ستون فقرات به کودک شما کمک کند. اگر شمابه بیش از 400 میکروگرم اسید فولیک نیاز دارید از مشاوره خود سوال کنید.

بعضی موقع ها لازم هست که شما قبل از بارداری از مصرف فولیک اسید را آغاز کنید. برای این کار اسید فولیک را از مصرف یک ویتامین قبل از تولد مصرف کنید البته زیر نظر مشاور. شما باید اسیدفولیک را هر روز استفاده کنید. سایر ویتامین ها یا مکمل ها را بدون تایید مشاوره مامایی مصرف نکنید.

چه مدت می توانم به کار ادامه دهم؟

این که شما در بارداری میتوانید سر کار بروید یا نه برای هر فرد متفاوت استیعنی بستگی به نوع شغل دارد. به عنوان مثال، شغلهایی که شامل تشعشع، سرب و سایر مواد مانند مس و جیوه است، وشمادر معرض آن هستید می تواند برای نوزاد شما مضر باشد. اگر شغل شما فعالیت زیادی دارد است،احتمالا نتوانید زیاد به شغل خود ادامه بدهید. اگر هم شغل تان پشت میزی هست فکر نکنیم به شما آسیبی بزند ولی از کامپیوتر و تلفن همراه دوری کنید.

اگر زایمان زود رسی دارید حتما احتیاج به استراحت بیشتری دارید.

ورزش چطور؟

اگررد دوران بارداری مشکلی ندارید حتما به طور منظم ورزش کنید. ورزش کردن به شما زندگی سالمتری میدهد. سعی کنید هر روز حداقل 30 دقیقه ورزش کنید. در مورد هر شرایطی که ممکن است از ورزش جلوگیری کند با مشاوره خود مشورت کنید و راه حل هایی لازم را بخواهید.

ورزش در طول بارداری باعث میشود که شما، زایمان آسان تری نسبت به کسانی که ورزش نمیکنند داشته باشید. پیاده روی آرام میتوانند ورزشهای مناسبی باشند. اگر قبل از بارداری ورزش میکردید، احتمالا ادامه آن بی خطر است. اگر قبل از بارداری ورزش نمیکردید، به آرامی شروع به ورزش کنید. در ورزش زیاده روی نکنید. در صورت داشتن هر گونه نگرانی از ویزیت آنلاین مشاوره مامایی قم یا شهرتان بپرسید.

اگر با ورزش کردن علامتهایی برای شما پیش آمد مانند دل درد تاری دید و یا سرگیچه و موارد دیگر حتما با مشاوره خودتان در تماس باشید

آیا می توانم رابطه جنسی در دوران بارداری داشته باشم؟

داشتن یک رابطه جنسی در دوران بارداری مشکلی ندارد. با این حال، اگر نگرانی دارید یا در معرض خطر مشکلات هستید، با مشاوره مامایی خود صحبت کنید. علاقه داشتن رابط جنسی در دوران بارداری برای هر زنی متفاوت است. اگر در رابط جنسی ات مشکل داری و نمیتونی با حضور در مطب مشکلت رو بگی بیا با مشاوره مامایی آنلاین درمانش کنیم.

سوالاتی که باید از مشاوره مامایی خود بپرسید

در طول دوران بارداری از چه داروهایی می توانم مصرف کنم؟

از چه زمانی باید شروع به مصرف ویتامین کنم؟ بهترین نوع ویتامین کدام است؟

چه مقدار اندازه مصرف اسید فولیک باید در روز استفاده کنم؟

چگونه می توانم از تورم جلوگیری یا کاهش دهم؟

در طول دوران بارداری باید چقدر وزن اضافه کنم؟

شما میتوانید با مشاوره مامایی آنلاین به راحتی و بدون دردسر و حضور در مطب مشکلات خود را درمان کنید.اگر دوست داری یک ویزیت بدون در دردسر و با کیفیت بالاتر را تجربه کنی کلیک کن و رزو نوبت رو بزن منتظر تماس ما باش.

به‌نظرتون این مطلب چطور بود؟
+1
7
+1
12
+1
2

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لیلا علی‌آبادی

مشاوره مامایی

لیلا علی ابادی عضو انجمن علمی مامایی ایران٬ عضو نظام پزشکی ایران با شماره نظام پزشکی:م-۶۶۴۳۸ ٬ کارشناس مامایی و ماماهمراه٬ دارای مدرک زایمان فیزیولوژیک در حوزه ورزش بارداری و یوگای بارداری و زایمان مشاوره تغذیه برای بارداری سریع و اموزش تغذیه در بارداری دوره های آمادگی برای زایمان و مشاوره های زناشویی و رابطه جنسی فعالیت دارند.

 

مزایای ویزیت آنلاین:

ورود به سایت
نام کاربری / ایمیل / شماره موبایل خود را وارد کنید
بازیابی کلمه عبور
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
ورود به سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ثبت نام در سایت
شماره موبایل / ایمیل را تایید و اطلاعات را تکمیل کنید
ثبت نام در سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر